Kreatif dengan Canva : Pelatihan Desain Grafis untuk Anak SDN 32 Kota Bengkulu
DOI:
https://doi.org/10.31004/jh.v4i4.1170Abstract
Pelatihan desain grafis dengan Canva untuk siswa kelas 5 SDN 32 Kota Bengkulu bertujuan untuk meningkatkan pemahaman dan keterampilan dasar desain grafis anak-anak. Metode p i3elatihan interaktif dan menyenangkan diperkenalkan untuk mengajarakan penggunaan Canva dalam membuat media pembelajaran seperti poster dan inforgrafis. Hasilnya menunjukkam peningkatan yang signifikan dalam kemampuan teknis dan kreativitas siswa, dengan tingkat antusiasme dan partisipasi yang tinggi. Kolaborasi efektif antara guru dan tim pengabdian memastikan lancarnya pelatihan. Tanggapan positif dari peserta dan guru menguatkan manfaat pelatihan ini, yang memberi siswa keterampilan digital yang relevan untuk era globalisasi.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Muhammad Dwi Sandi , Hafriyuliani , Rekhoardriad

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).