Belajar Dan Beribadah Dalam Menumbuhkan Inspirasi Pelayanan Sekolah Minggu Dan Remaja Di HKBP Sola Gratia Binjai
DOI:
https://doi.org/10.31004/jh.v3i1.796Abstract
Artikel ini membahas pelatihan karakter dan pendidikan rohani bagi anak Sekolah Minggu dan Remaja di HKBP Sola Gratia Binjai. Kegiatan ini dilaksanakan pada tanggal 16 Oktober 2022 dengan tujuan untuk menginspirasi pelayanan di lingkungan gereja dengan menggabungkan belajar dan beribadah. Kesadaran akan pengaruh globalisasi dalam membentuk karakter anak-anak dan remaja menyoroti pentingnya memperkuat karakter yang sesuai dengan ajaran agama Kristen. Melalui kegiatan belajar dan beribadah, diharapkan dapat membentuk karakter yang sesuai dengan ajaran agama Kristen, terutama di lingkungan gereja HKBP Sola Gratia Binjai. Pendekatan ini diharapkan mendorong semangat dan minat para jemaat muda dalam pengembangan rohani, membentuk karakter yang kuat dan berkualitas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Joksan M.P. Simanjuntak, Nelly Maria Hutahaean, Sukanto Limbong, Rospita Deliana Siahaan, Doni Siregar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).