Illumination and Empowerment of Christian Religious Education, Cross-Cultural Relations in Multicultural Education through collaboration with Payab University
DOI:
https://doi.org/10.31004/jh.v4i4.1233Abstract
Masalah yang sering terjadi di dunia pendidikan di wilayah Indonesia seakan-akan tidak ada habisnya. Seperti : perkelahian, tawuran, diskriminasi, fanatik, masih sering ditemukan di wilayah Indonesia. Disamping itu, banyak pihak yang mengatakan pendidikan Agama dan pendidikan multikultural belum tertanam dengan baik di hati para siswa, sehingga siswa melakukan perbuatan yang tidak baik. Berdasarkan latar belakang di atas, penulis melakukan penelitian dengan tujuan untuk mengungkapkan bagaimana peran pendidikan agama di Indonesia dengan tujuan penelitian: (1) Untuk mengetahui proses pelaksanaan Pendidikan Agama dan Pendidikan Multikultural di Indonesia. (2) Untuk meneliti atau mendeskripsikan jenis-jenis kegiatan Pendidikan Keagamaan dan Pendidikan Multikultural Indonesia. (3) Untuk mencari model implementasi pendidikan Agama dan Pendidikan Multikultural Indonesia dalam mewujudkan kerukunan antar umat beragama.Penulis dalam riset ini menggunakan metode penelitian Kualitatif. Jenis penelitian Kualitatif yang penulis gunakan adalah Studi Kasus.Pengumpulan data dilakukan dengan teknik observasi, dokumentasi, wawancara.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Bangun Munthe, Imelda Butarbutar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).