Pemanfaatan Gadget Sehat Untuk Anak-Anak MT Ahlul Mazaya Cisauk
DOI:
https://doi.org/10.31004/jh.v3i2.137Abstract
Penggunaan gadget yang berlebihan dapat menyebabkan gangguan pada perkembangan anak, antara lain menghambat perkembangan anak akibat gangguan kesehatan, fisik dan mental . Gadget merupakan hasil perkembangan tekhnologi yang unik serta praktis mempunyai daya tarik tersendiri, kini sudah menjadi sahabat masyarakat, diketahui lebih sering menjadi permainan anak-anak, bahkan balita pun sudah mengenal gadget, maka apabila tidak dibatasi dapat menimbulkan risiko yang sangat berbahaya bagi penggunannya. Tujuan dari kegiatan ini adalah meningkatkan pengetahuan anak-anak MT Ahlul Mazaya Cisauk tentang penggunaan gadget yang bijak dan aman agar dapat disesuaikan dengan fungsinya. Kegiatan ini dilakukan di daerah cisauk dengan jumlah peserta sebanya 40 anak. Luaran dari kegiatan ini adalah tulisan di berita online serta artikel ilmiah.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ines Heidiani Ikasari, Perani Rosyani, Resti Amalia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).