Let's Talk English: Collaboration Between Lecturers And Tbi Iain Palangka Raya Students Empowering Gen Z At Pasuk Kameloh Park, Palangka Raya
DOI:
https://doi.org/10.31004/jh.v3i4.416Abstract
Inisiatif ini bertujuan untuk memperkenalkan dan meningkatkan kemampuan berbahasa Inggris di kalangan individu Generasi Z melalui upaya kolaboratif antara mentor akademis dan mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Proyek ini berlangsung di Taman Pasuk Kameloh, Palangka Raya, menyediakan platform yang dinamis untuk melibatkan anggota Gen Z dalam kegiatan pembelajaran bahasa Inggris yang interaktif dan inovatif. Kolaborasi ini berfokus pada penyesuaian pendekatan pendidikan yang sesuai dengan demografi Generasi Z, dengan memasukkan teknologi, gamifikasi, dan metodologi pengajaran kontemporer untuk menciptakan lingkungan belajar yang mendalam. Tujuan utama proyek ini adalah untuk memberdayakan dan melengkapi Generasi Z dengan keterampilan bahasa yang penting untuk komunikasi global dan peluang di dunia yang saling terhubung saat ini.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Zaitun Qamariah, Hesti Widiastuty, Weni Wulandari, Aulia Rahmi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).