Peningkatan Kemampuan Membaca Teks Bahasa Inggris Melalui Pembelajaran Phonemic Awarennes
DOI:
https://doi.org/10.31004/jh.v4i2.740Abstract
Kegiatan Pengabdian kepada Masyarakat (PkM) ini bertujuan untuk meningkatkan kemampuan membaca teks bahasa inggris peserta didik kelas VII SMPN Satap Riangpuho. Peningkatan kemampuan membaca ini dilakukan dengan pengenalan bunyi fonem Phonemic Awareness masing-masing huruf sehingga siswa dapat membaca banyak kata dalam bahasa inggris. Kegiatan ini dilakukan dengan menerapkan metode ceramah, lagu dan demonstrasi. Luaran dari kegiatan ini adalah adanya sebuah lagu yang berkaitan dengan bunyi fonem masing-masing huruf dalam bahasa inggris. Hasil kegiatan pengabdian ini menunjukan bahwa ada beberapa siswa masih lamban membaca sehingga dibutuhkan perhatian khusus oleh tim pengabdian.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Fransiska Jone Mare, Ummi Qalsum Arif
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).